Každou neděli v pravé poledne. Řešení bude zveřejněno následující týden. Netradiční a zábavné úlohy vybírá Jiří Marek.
L. Prokeš, Mladá fronta 24.11.1946,
Bílý táhne a vyhraje.
Bonusová úloha. Když posuneme krále na d5, dokáže bílý vynutit remízu.
Řešení předchozí úlohy
Bílý využije typického geometrického motivu, kdy stihne krýt postup svého d pěšce a zároveň bránit postupu a pěšce soupeře.
1. Kc4! Kxf4 2. d5 Ke5 (postup a pěšcem k ničemu nevede, protože bílému stačí hrát nejprve d6 a po a3 Kb3 – bílý pěšec projde do dámy, černý bude sebrán) 3. Kc5 a4 (3.. f4 4. d6 Ke6 5. Kc6 f3 6. d7 f2 7. d8D f1D 8. De3+ a 9. Df8+) 4. d6 Ke6 5. Kc6 a3 6. d7 a2 7. d8D a1D 8. De8+ a následně Dh8+ se ziskem dámy 1:0.
[ratings]